دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1395 - 12:36
تشریح اهداف اولین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان

2500  شرکت دانش‌بنیان وارد بازار جهانی می‌شوند

مدیر کل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: «نخبگان کشور ما در شرکت‌های دانش‌بنیان، با ادبیات و رفتار تجارت بین‌المللی آشنایی ندارند. به همین منظور برای فروش خدمات و محصولات این شرکت‌ها درصدد برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان برآمدیم».
کد خبر : 99087

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی دبیرخانه اولین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی در صنایع دانش‌بنیان، روح الله استیری، مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با مد نظر قرار دادن اهداف کلان از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی اعلام کرد: «در ایران حدود 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که تنها 10 درصد آنها توانسته‌اند در سطح بین‌المللی و جهانی، خدمات خود را معرفی و کسب درآمد کنند».


وی ادامه داد: «این 2 هزار و 500 شرکت دانش‌بنیان، ظرفیت‌هایی دارند که از دید دولت و مسئولان پنهان نیست. بنابراین با مشارکت انجمن تحقیقات بازاریابی ایران و شرکت مشاوره نوآوران داتیک، برای اولین در سطح بین‌الملل، کنفرانسی به جهت توسعه و فروش برون‌مرزی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین آموزش ادبیات بازاریابی به نخبگان در 20 تیرماه برگزار خواهد شد».


استیری با تاکید بر برنامه‌های حمایتی دولت به منظور توسعه تجارت و فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه جهانی افزود: «از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توان به دستور‌العملی 14 بندی اشاره کرد که پرداخت کمک هزینه 3 میلیارد تومانی بلاعوض تولید به 200 شرکت یکی از آنها است».


وی ادامه داد: «بر اساس این برنامه 14 بندی، باید به بازاریابی و فروششرکت‌های دانش‌بنیان، محوریتی برون‌مرزی بخشید تا نخبگان در این شرکت‌ها به فکر حضوری و فروشی بین‌المللی باشند».


مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با مد نظر قرار دادن ظرفیت‌های اقتصادی و درآمدزای برون‌مرزی این شرکت‌ها گفت: «همسایگان ایران برای فروش محصول شرکت‌های دانش‌بنیان از ظرفیت مطلوبی برخوردار هستند».


به عنوان مثال با تاکید بر شرایط حاکم کشورهای همسایه همچون عراق و جمعیت 30 میلیونی آن، محصولات دارویی، نفتی، گازی و آزمایشگاهی می‌توانند از فروش خوبی در این کشور برخوردار باشند که تا به امروز از دید نخبگان در شرکت‌های دانش‌بنیان مغفول مانده است.


وی همچنین گفت: «در این کنفرانس تلاش شده است تا از صاحبنظران بازاریابی بین‌المللی مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت شود که با تجربیاتی ملموس بتوانند ادبیات بازاریابی و تجارت بین‌المللی را به نخبگان آموزش دهند».


بر اساس این گزارش مخاطبان این کنفرانس که شامل شرکت‌های دانش‌بنیان (شرکت‌های فعال درحوزه فناوری اطلاعات، دارو، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی و مهندسی پزشکی)، کسب‌وکارهای فعال در پارک‌های علمی فناوری، کارشناسان واحد بازاریابی و تحقیقات بازار، شرکت‌های تحقیقات بازاریابی، دانشجویان رشته‌های مدیریت وبازاریابی ومهندسی علاقه‌مند به حوزه بازاریابی می‌شود، می‌توانند به آدرس اینترنتی www.imraconferences.ir مراجعه و برای حضور در این کنفرانس بین‌المللی ثبت‌نام کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب